بررسی تاثیر احساسات و ادراک از نام نشان تجاری (برند)

بررسی تاثیر احساسات و ادراک از نام نشان تجاری (برند)

در بین رشته های مختلف صنایع آرایشی و بهداشتی صنعت عطر بیشترین درآمد را دارا میباشد. هم اکنون عطر از یک محصول لاکچری به یک محصول مد روز مبدل شده است و با نظر به نام و نشان های تجاری مختلفی که سالانه وارد بازار می شوند انتخاب برای مشتریان سختتر می شود.

از نظر تاریخی کالاهای آرایشی بهداشتی و عطری در دسترس میباشند تا در جامعه مزیت طبقاتی ایجاد نمایند. تصویر نام و نشان تجاری (برند) در تجارت زیبایی همه چیز میباشد. محصولاتی بخصوص همانند لوازم شخصی، عطر و ادکلن مجموعه ای از مشخصات قابل لمس و غیر قابل لمس طراحی شده برای راضی کردن مشتریان دارند. بوی عطر میتواند نقش پر اهمیتی در ایجاد یک تصویر ذهنی و مطرح شدن فرد برای دیگران داشته باشد. یک تصویر ذهنی قدرتمند از نام و نشان تجاری (برند) میتواند استراتژی قدرتمندی برای کم کردن عدم اعتماد در ارزیابی محصول و افزایش تصمیم خرید در مشتریان باشد.

لیست برندهای آماده را در اینجا ببینید.

نقش مهم نام و نشان تجاری در ایجاد تصویر دهنی مثبت در مشتری

یک نام و نشان تجاری (برند) مشهور در رابطه با یک تصویر ذهنی مثبت مزیت های رقابتی ایجاد مینماید و موجب افزایش علاقه، توجه، ارزیابی مثبت از کالا می شود و تکرار خرید را تشویق مینماید. مشتریان تمایل بیشتری برای توجه به نام و نشان های تجاری (برندهای) آشنا دارند و سعی بیشتری در پردازش اطلاعات در مورد محصولی با نام و نشان تجاری (برند) معروف دارند. زمانیکه مصرف کنندگان با ناآگاهی از مشخصه های محصول مواجه اند و در مورد یک کالا نامطمئن هستند، نام و نشان تجاری (برند) نقش مهمی در کاهش ریسک ادراک شده و ارزیابی کیفیت کالا دارد. نام و نشان تجاری (برند) عطر یک ویژگی مهم کالا میباشد.

ورود نام و نشان های تجاری (برندهای) زنانه مردانه

چندین سال است که ایده ایجاد یک نام و نشان تجاری (برند) و ارتقاء آن از یک جنس به دو جنس گسترش یافت که به نظر عجیب می رسید، چون تن صدا، تصاویر ذهنی، رنگ و استایل یک نام و نشان تجاری (برند) که قبلا برای گروه هدف زنان به کار می رفت به این معنا بود که برای گروه هدف مردان نامناسب میباشد. نام و نشان تجاری (برند) لباس ها و لوازم جانبی و عطرها با توجه به مخاطبانشان کاملا متفاوت بودند.

ورود نام و نشان های تجاری (برندهای) زنانه - مردانه و با نام مشابه برای زنان و مردان مطلوبیتی ایجاد کرد که محدودیت نام و نشان های تجاری (برندهای) مد قدیمی همانند قدرت نمایی برای مردان و شهوت انگیزی و افسون گری برای زنان را از بین برد. موفقیت نام و نشان های تجاری (برندهای) کلوین کلین روشهای ادارک نام و نشان های تجاری (برندهای) مد را تغییر داد. این شرکت عطرهای زنانه - مردانه را برای کسب مفهوم مزیت (رقابتی) که قبلا توسط پوشاک برای شرکتش ایجاد نموده بود، توسعه داد. کلوین کلین تجارت عطر خود را با معرفی سی کی وان گسترش داد. یک عطر برای هر دو گروه هدف زنان و مردان این امر خرید هدیه را راحتتر کرده بود و روش تازه ای برای افزایش فروش و توسعه بازار داخلی بود.

شرکت رالف لورن مفهوم عطرهای با نام مشابه را رواج داد، مانند عطر پولو برای زنان و مردان، عطر سافاری برای زنان و برای مردان جنسیت را تصدیق مینماید اما خود نام و نشان تجاری (برند)، یک نام و نشان تجاری (برند) خنثی میباشد و می بایست گفت که این نام و نشانها (برندها) بر شراکت تاکید دارند و مردان و زنان می توانند در نام و نشانی تجاری (برندی) یکسانی را بدون اینکه به ترجیحات طرف مقابل لطمه بزنند، شریک هم شوند. عطر و احساسات عطر کالایی میباشد که با پیچیدگی زیاد و ترکیبی از احساسات قوی که بر پایه انگیزش متغیر خریداری می شود.

برندهای آماده آرایشی بهداشتی و شوینده را در این لینک مشاهده کنید.

احساسات مشتری در خرید یک محصول

در تصمیماتی که بر پایه احساسات تشکیل میشود مشتری طبق آنچه احساس میکند تصمیم می گیرد. در حقیقت، مشتری استفاده از کالا یا خدمت را برای خود تجسم می نماید و احساسی را که از آن به دست میاورد مورد ارزیابی قرار می دهد. عطر به بهبود برداشت فردی در روابط اجتماعی کمک می نماید. گرچه دلیل تاثیرهای مثبت بویایی بر فردی که عطر را استفاده می کند نامعلوم میباشد، اما ممکن است این تاثیرات مثبت به دلیل قرار گرفتن فرد در معرض بوهای مطبوع باشد. مناطق بویایی در مغز ارتباطات مستقیم و منحصر به فردی با سیستم های عصبی که مسئول پردازش اطلاعات عاطفی میباشند برقرار مینماید. این کار باعث حدس هایی درمورد افراد در تعامل با مصرف کنندگان عطر میشود و ممکن است جواب های عاطفی بیشتری را تجربه نماید که نتیجه آن تاثیر مثبت بر فردی میباشد که از عطر استفاده نموده است. این چنین عکس العمل های مثبت به عطر ممکن است از طریق مصرف کننده عطر تجربه شود، در این شکل ممکن است عطر تغییرات رفتاری را منجر شود که در نتیجه آن تاثیر دیداری مثبتی را در استفاده کننده عطر ایجاد نماید.

یک نام و نشان تجاری (برند) خوب به شما حس خوبی درباره انتخاب تان، خریدتان و استفاده از آن می دهد. یک نام و نشان تجاری (برند) خوب شما را در انتخاب اول قرار می دهد، چون میداند که چگونه باعث شود شما حس خوبی داشته باشید. مزیت های احساسی به توانایی در ایجاد نوعی احساس در مشتری به هنگام خرید یا استفاده از تجربه مربوط می شود. قوی ترین نام و نشان های تجاری (برندها) اغلب مزایایی احساسی ارائه می کنند.

لیست برندهای آماده پوشاک را در این صفحه ببینید.

ادراک از نام و نشان تجاری (برند)

ادراک از نام و نشان تجاری (برند) توانایی مصرف کننده برای شناسایی نام و نشان تجاری (برند) تحت موقعیت های مختلف میباشد که از طریق شناخت نام و نشان تجاری (برند) یا با یادآوردی آن صورت می گیرد. امروزه ادبیات نام و نشان تجاری (برند) پیوسته به اهمیت ادراک از نام و نشان تجاری (برند) و اجزای آن که شامل تصویر نام و نشان تجاری (برند) و تداعی نام و نشان تجاری (برند) میباشد، تاکید داشته است. ادراک از نام و نشان تجاری (برند) شامل آگاهی از نام و نشان تجاری (برند) و تصویر نام و نشان تجاری (برند) می باشد.

آگاهی از نام و نشان تجاری (برند) به تنهایی موفقیت نام و نشان تجاری (برند) را تضمین نمینماید و دلیل کافی برای خرید کالا نیست. نام و نشان تجاری های موفق باید ارزش بیشتری به مشتریان ارائه دهند و ارائه متفاوتی از دیگر رقیبان داشته باشند. این کار توسط ایجاد تصویر نام و نشان تجاری (برند) امکان پذیر می شود. نویسندگان مختلف عاملهای شناختی و ادراکی مختلفی را که بر خرید نام و نشان تجاری (برند) تاثیر می گذارند شناسایی کرده اند.

سه متغییر شناختی ادراکی ارزش نام و نشان تجاری (برند)

  • آگاهی از نام و نشان تجاری (برند)
  • تداعی های نام و نشان تجاری (برند)
  • کیفیت ادراک شده نام و نشان تجاری (برند)

این سه عامل مهم تعین کننده در وفاداری نام و نشان تجاری (برند) هستند.

شش ویژگی برجسته نام و نشان تجاری (برند)

  • آگاهی
  • تصویر
  • کیفیت ادراک شده
  • ارزش ادراک شده
  • شخصیت
  • تداعيات سازمانی

در نوجوانی بانوان علاقمند به عطرهای تازه ای میباشند که تعین کننده قلمرو آنها و جذب کننده مردان میباشد. افراد ۲۰ ساله نیز مانند نوجوانان و ۳۰ ساله برای جذب مردان در موقعیت های خاص، ۴۰ ساله برای خوشایند خود و ۵۰ ساله ها و بیشتر از آن، برای این که موقعیت اجتماعی قابل قبولی داشته باشند از عطر استفاده مینمایند.

برند آماده
مرکز فروش برندهای آماده نیهاد دارای مجموعه ای بی نظیر از بهترین برندهای آماده واگذاری و نقل و انتقل در زمینه‌های گوناگون