فاکتورهای اصلی جهت قیمت گذاری برندهای فروشی


چنانچه برند ثبت شده ای دارید یا تمایل به خرید یک برند آماده و ثبت شده را دارید و از قیمت خرید برند و قیمت فروش برند تجاری اطلاع کافی ندارید، به احتمال زیاد می خواهید بدانید که چه عواملی در ارزش یا قیمت برند فروشی دخیل هستند؟ آیا این برند ارزش این را دارد که با این قیمت خرید کرد؟ ما شما را با معیارهایی که در قیمت گذاری برندهای آماده دخالت دارند آشنا می کنیم تا بتوانید با اطمینان بیشتر به خرید برند آماده یا فروش برند خودتان اقدام نمایید.قیمت برند

 

1- طبقات برند ثبت شده


هر برندی دارای طبقات مختلف کالاها و خدمات هست که بسته به نوع و تعداد طبقات در روند قیمت برند آماده تاثیر بسزایی دارد. پس نکته ای که باید پیش از خرید به آن توجه کنید این است که باید بر اساس نیازها، علاقه مندی، خواسته ها و اهدافی که از برند دارید بررسی کنید که برند یا علامت تجاری مد نظر شما در کدام طبقه یا طبقات به ثبت رسیده است. چنانچه برندی در طبقات بیشتری به ثبت رسیده باشد، مسلما قیمت این برند نسبت به برندهای مشابه بالاتر خواهد بود.



2- ریز کالا(ریزاقلام) 


هر یک از طبقات برند دارای چندین کالا یا خدمات می باشد. اشاره به یک طبقه، به هنگام عمل ثبت برند، خود به خود و الزاماً تمامی کالاها و خدمات این طبقه را تحت حمایت قرار نمیدهد. به عبارت دیگر یک برند یا علامت ثبت شده، تنها برای محصولات یا خدماتی که در سند ثبت درج شده اند، قابل استفاده است. 



3- نام برند 


نام برند عامل مهمی در ارزش گذاری یا قیمت گذاری برند تجاری به حساب می آید. خواه محصول بفروشید، خواه خدمات، یک نام و نشان تجاری قوی، مهم ترین و بادوام ترین سرمایه است که شرکت شما می تواند داشته باشد. برندهایی که دارای نام زیباتر و عام پسندتری هستند می توانند سریعتر شناخته شوند در نتیجه افراد کشش بیشتری به خرید آن دارند.

ارزش ویژه ی نام تجاری، مجموع کل قلب ها و اذهان افرادی است که با شرکت شما ارتباط برقرار می کنند.



4- طرح علامت تجاری یا لوگو


امروزه برای معرفی یک برند جدید، طراحی لوگوی مناسب و جذاب برای آن تاثیر بسیار مثبتی بر پروسه ی پیشرفت آن برند خواهد داشت. طراحی موفق گرافیکی، مخاطبان هدف و سلسله ی مراتب مورد نظر برای انتقال پیام را به طور خاص مد نظر قرار می دهد. خلاقیت و تمایز باعث می شود تا طراحی گرافیکی در میان ارتباطات متناقض و رقابتی قد عَلَم کند و به طور شاخص آگاهی مصرف کننده را در بازار جلب نماید. طراحی گرافیکی (لوگو یا علامت تجاری)، جنبه ای ارزشمند ار برندینگ است. از این جهت برندی خریداری نمایید که دارای لوگوی مناسب باشد تا هنگام دیدن، شنیدن یا خواندن توسط مشتری بیشتر از رقبای شما در ذهن وی تداعی می‌شود. 

 

5- سایر عواملی که در قیمت برند تجاری تاثیر دارند:


- ثبت علامت براساس حقوق داخلی؛
- ثبت بین الملل بر توافق مادرید؛
- ثبت به عنوان یک علامت اتحادیه اروپا.

 

     

برند آماده
مرکز فروش برندهای آماده نیهاد دارای مجموعه ای بی نظیر از بهترین برندهای آماده واگذاری و نقل و انتقل در زمینه‌های گوناگون